Docenić pracownika? My to potrafimy!

Prywatna opieka medyczna, zajęcia sportowe, telefon służbowy oraz szkolenia i kursy zawodowe – to najpopularniejsze benefity przyznawane pracownikom. Te świadczenia są również najbardziej pożądane. My poszliśmy o krok dalej.

Od dawna wiadomo, iż miejsce pracy ma ogromny wpływ na samopoczucie pracownika, a tym samym jego efektywność, która jest istotna z punktu widzenia pracodawcy. Nie jest niczym odkrywczym stwierdzenie, iż dyskomfort psychiczny lub fizyczny, odczuwany z powodu złych warunków pracy, przekłada się bezpośrednio m.in. na jakość i szybkość wykonywanych zadań.
Jak to działa?
Pracownicy lubią czuć się potrzebni i chcą mieć wpływ na kształt organizacji, dla której pracują. Praca jest źródłem przekonań na temat naszej wartości i daje poczucie sensu życia. Satysfakcja z jej wykonywania jest jak energetyczne paliwo, które każe nam się wykazywać dalszą inicjatywą i pomysłowością. Stymuluje twórczość i oferowanie pracodawcy najlepszych rozwiązań. Jeśli ten potrafi to dostrzec i właściwie docenić, wówczas energii jest jeszcze więcej i jeszcze więcej…
Benefit skrojony na miarę potrzeb pracownika, nie pracodawcy
Trafiony i pożądany benefit to coś więcej niż zaspokojenie podstawowych potrzeb pracownika. W dzisiejszych czasach nie wystarczy już zapewnić o darmowej wodzie, a często dofinansowanie do okularów to za mało. Podstawą stał się już firmowy laptop czy telefon służbowy z możliwością korzystania w celach prywatnych. Z punktu widzenia podwładnego bardzo pożądane stały się „nagrody dla pracownika miesiąca” czy wycieczka zagraniczna dla osób z najlepszymi wynikami. Coraz częściej firmy oferują możliwość pracy zdalnej, co jest oznaką elastycznego podejścia do pracownika i jego potrzeb.
Aureus – poszliśmy o krok dalej
Jako firma z 10-letnim doświadczeniem doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, ze skompletowanie i utrzymanie zespołu wykwalifikowanych pracowników, którzy chętnie będą się utożsamiać z firmą i pozostaną jej lojalni na lata to nie lada wyzwanie. Wiemy także, że przed tym samym dylematem staje większość pracodawców. Tu pojawia się kluczowe pytanie: co zrobić, żeby ci najlepsi wybrali właśnie naszą firmę? Nam się to udało. Znaleźliśmy złoty środek. Na początku 2017 roku każda z pracujących wówczas osób otrzymała swój challange do zrealizowania. Były to cele z zakresu kompetencji, wykraczające poza obowiązki standardowe. Zadania do prostych nie należały, ale motywacja była ogromna – wyjazd do Disneylandu dla całej rodziny, romantyczny weekend w Wiedniu lub udział w wyścigach F1 na Węgrzech. Jesteście ciekawi, która z opcji cieszyła się największą popularnością? Odpowiedź poniżej.

Z badań wynika, że benefity znajdują się w czołówce czynników motywujących do podjęcia pracy w danym miejscu, zaraz po: wynagrodzeniu, dogodnej lokalizacji i perspektywach dalszego rozwoju.